Mjaoo

Jag har ju länge gått och suktat efter en hund, tycker att det skulle vara hur mysigt som helst, men har insett att vi kanske inte har den tiden som behövs. En hund är ett stort ansvar och det krävs mycket tid för att få en lydig och trevlig hund. Så, hund får helt enkelt vänta!
Där emot har Andreas och jag börjat fundera på katt istället. Jag är ingen riktig kattmänniska och jag har tidigare varit emot att ha katt i lägenhet. Men jag har läst om massor av olika kattraser på internet och det finns ju faktiskt raser som trivs bäst inomhus och som är väldigt lugna av sig. Jag skulle aldrig klara av en "vanlig bondkatt" i lägenhet för de behöver verkligen få komma ut och göra av med all sin energi, vilket är svårt när man bor i lägenhet, men hittade en ras som heter ragdoll. Den rasen är väldigt lugn och tyst av sig och trivs bäst inomhus, alltså en ras som rekomenderas om man bor i stan.
Vi får se hur det blir efter sommaren, kanske bestämmer vi oss för att skaffa en katt. Dock är ragdollen ganska dyr eftersom det är en raskatt, man får räkna med åtminstone 6000-10000 kr. Ganska dyrt, men det kan det väl vara värt :)


Älskar färgerna och de blå ögonen!



Kommentarer
Postat av: Antonia

Åh vill med ha! Super fina ju :-)

2012-03-07 @ 15:28:16
URL: http://antoniawe.blogg.se/
Postat av: Andreas

Fast jag har ju aldrig sagt att jag vill ha en katt....

2012-03-08 @ 23:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0