Michaela Forni

Kika in på Fornis blogg nyss, och hon skrev om vad hon tycker om att man övernattar hos en kompis av det motsatta könet när man har ett förhållande. Jag tycker hon skrev så himla bra och håller helt med vad hon skriver. Det hon betonar är att det handlar inte om otrohet utan om brist på respekt! Håller med till 100%

Såhär skriver hon:

Idag har vi talat om att sova över hos sina vänner, speciellt av det motsatta könet, när man är i en relation. Jag har en för mig självklar syn på det hela och det är att det absolut inte är okej. Det är inte okej att du sover hos en vän som tillhör det könet du attraheras av om du är i en relation. Vuxna människor gör inte så.

När jag är singel händer det att jag sover hos min bästa killkompis, precis som det ibland händer att jag sover hos någon annan vän, dock ytterst sällan eftersom jag inte tycker om att sova hos andra människor överlag. Men om jag vore i en relation skulle jag definitivt inte sova hos honom. Inte för att vi är intresserade av varandra, utan för att jag respekterar min partner och tycker att jag visar brist på respekt till mitt förhållande av en sådan handling.

Detta är en sådan självklarhet för mig och vad jag har förstått för de flesta. Dock har jag upplevt att det finns de som tycker att detta är fullt normalt, respektfullt mot sin partner och ingen grej. Jag får en hel del mejl från er där ni säger att er partner brukar sova borta och vissa berättar om hur er pojkvän/flickvän blir arga för att ni ens skulle misstänka att de skulle vara otrogna mot er.

Det där gör mig så frustrerad att jag inte finner några ord. Det handlar inte om otrohet, det handlar om respekt. Och ni bör alltid kräva respekt av er partner.

Just a reminder.

http://www.devote.se/forni/

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Pontus

det beror ju på om dom varit vänner sen innan man hade ett förhållande och hur deras relation ser ut

2012-01-25 @ 01:20:18
Postat av: fanny

Håller med helt och hållet! :)

2012-01-25 @ 07:58:49
URL: http://fannyelin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0