Avkastad, såklart

I förmiddags åkte jag, kusinen och lillsyrran ut mot Ö.Stenby för att rida. Kusinen Amanda är "hästvakt" för tillfället. Vi tog med oss två hästar ut i skogen, sen turades vi om att gå med Hugo (som förövrigt hade lite smått damp av att vara bland hästarna, han trodde att han kunde leka med dom) brevid.

Jag börjar med att rida den ena hästen, observera att det är en blandning mellan shettis/russ, alltså väldigt liten, haha. Men, men.. med fötterna nästan i backen ger vi oss av. Amanda och jag bestämmer oss för att galoppera uppför en backa i skogen, och det gick bra...ända tills det ligger ett fallet träd över stigen. Mirre, som hästen heter, tar världens skutt över och jag lyckas sitta kvar, någon sekund ialla fall, sen tappar jag balansen helt och gör en rejäl vurpa ner mot marken. Kan ju tillägga att jag red BARBACKA! haha, ingen bra idé. Sista biten hem bytte vi häst och jag red den större vilket var lite lättare :)

Det var riktigt kul att rida igen, tror att det var 6-7 år sedan sist!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha you go girl :D!!

2012-01-05 @ 20:45:51
URL: http://antoniawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0