What happened?

Idag har det varit mulet hela dagen och regnat lite från och till. Vi hyrde en moppe runt lunch för att åka och kolla lite här kring Ao Nang. Vi tänkte att vi skulle åka in till Krabi town, vilket var lättare sagt än gjort. Dels var det svårt att ens veta vart vi skulle då skyltningen inte var den bästa, dessutom var det betydligt längre än vi trodde.
När vi hade åkt i ca 20 min såg vi en skyllt där det stod något om akvarium, dessutom var det gratis. Vi svängde in för att kolla vad det var. Det visade sig vara någon slags fiskuppfödning där det fanns hur många sorters fiskar som helst. Det fanns alla möjliga storlekar, de minsta var bara några millimeter små och de storsta var nog större än mig. Alltså SJUKT stor!
Vi gick runt där och kollade på massa vackra fiskar när det plötsligt kommer sex bussar fulla med skolungdommar. Ut ur bussarna väller det ut barn och plötsligt var vi mitt i en svärm av barn som hysteriskt ska kolla på alla fiskar. En kille som jobbade på uppfödningen kom för att mata de allra största fiskarna så att barnen skulle få se, det blev ett myller av fiskar som plaskade efter maten.
När vi skulle åka där ifrån kom det fram en liten thailändsk tjej och pekade på sin kamera och sedan på mig, sen sprang hon fram och ställde sig brevid mig la armen om mig och så tog hennes kompis kort på oss! haha så himla söt var hon.

Vi fortsatte vår färd mot Krabi och kom ganska snart till en liten marknad där vi stannade till. Jag handlade tre armband och en ring, billigt! Vidare mot Krabi, efter ca fem min börjar det spöregna. Det fullkomligt öste ner! Vi smet in under ett tak i hopp om att det snart skulle vara förbi, men regnet tycke hålla i sig, så det var bara att sätta sig på moppen i spöregnet och börja åka mot hotellet som låg ca 30 min bort. Det blev även ganska kallt eftersom vi var väldigt lättklädda.
Väl på hotellet blev det filmmys under täcket, uppskattat!

Bilder kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0