Time for update

Några dagar har gått sedan senaste uppdateringen. Mycket har hänt!

I måndags fyllde Andreas 21 år, så det blev en del firande. Jag väckte honom med min ljuva stämma och paket på morgonen. Dagen blev ganska lugn, lite strandhäng med sol och bad. På kvällen skulle vi äta på en omtalad restaurang som hade fått väldigt bra recensioner, men när vi väl kom dit visade det sig att det var stängt just på måndagar. Så vi åkte in till Khao Lak town istället för att hitta någon annan restaurang. Vi valde ett ställe med mycket folk och antog att det borde vara bra, men det visade sig vara det absolut värsta matstället i hela Khao Lak. Sjukt dålig service och inte speciellt aptitretande mat. Man kan väl inte alltitid ha tur. Vi var ganska trötta på kvällen så så vi rundade av ganska tidigt. Vi skulle dessutom gå upp tidigt dagen efter.

Igår var sista dagen för oss i Khao Lak. Vi passade på att åka på en utflykt tillsammans med Liza och Totte. Vi hyde en longtail-boat med kapten och guide och gav oss iväg på snorklingtur. Vi åkte till flera olika ställen och så stannade vi på en ö för att äta lunch. Vi var dock inte de enda på ön som var sugna på mat, det kryllade av små "krabbor i snäckskal" som också var hungriga. Det kom bara fler och fler ju längre vi satt där. När vi var färdiga ställde vi ner våra tallrikar så att krabborna fick äta upp våra rester och det blev riktigt poppulärt! Jag hittade även några jättefina och stora snäckor som jag inte kunde låta bli att ta med mig.
På kvällen satte vi oss på nattbussen mot Hua Hin där vi befinner oss just nu. Vi bor hos ett par kompisar till Andreas pappa och man kan knappast klaga på gästvänligheten! Vi har fått ett eget rum med eget badrum, perfekt!

Idag har vi hyrt en moppe så att vi kan åka runt och kika på lite saker. Vi var nere på beachen en sväng och kollade in några marknader. Ikväll ska vi tydligen äta på något barbeque-ställe, blir säkert jättebra. Imorgon funderar vi på att åka till "apberget" och kolla hur det ser ut!