Riktiga sjusovare

Nu har jag varit i Thailand i 10 dagar, gud vad tiden går fort. För fort! Just nu sitter jag i sängen på hotellet med datorn i knät medan Andreas ligger så sött och sover här brevid. Som vanligt kanske man kan säga. Han tar gärna sovmorgon, och gärna varje dag! Men är det semester så är det..

Igår blev det en utflykt till djungeln. Först var det elefantridning i en timma, riktigt härligt. Jag har kommit fram till att elefanter är riktigt stora djur, bara huvudet är ju mycket större än en människa! haha. Efter turen i djungeln på elefantryggen blev vi bjudna på annanas och vatten vilket var uppskattat, det är rätt varmt där bland träden. När vi ätit upp åkte vi vidare till ett annat ställe där vi skulle få uppleva riktiga vattenfall. Det var jättevackert men tyvärr blir det aldrig lika fint på bild. Vägen upp till fallen var lite ostadig och jag lyckas såklart trampa ner hela foten i en jätteäcklig grop med gägga där även min flipflop fastnade. Panik!! Jag var ju tvungen att ha min andra sko, men den var borta någon stans i den där äckliga sörjan. Som tur är har jag världens bästa pojkvän som körde ner handen och hittade den, sen kunde jag gå vidare med båda mina skor på igen!


Här är en bild från nattbåten, men närbilden togs hade nästan inga människor kommit ombord än.



När vi bokade frågade vi om det fanns sängar och fick till svar att det fanns det. Sängar och sängar vet jag inte.. Det var 2 cm tjocka madrasser som var utlagda pågolvet och så var det numretat var man skulle ligga. Varje "bädd" var väl ca 35-40 cm bred och man låg i stort sett och kramades med grannen! När andreas och jag kom till våra bäddar låg det redan två personer där som vi var tvugna att be gå bort, de hade betalat för biljetterna men hade inte fått något nummer att sova på. Stackars människor, men vad gör man? Vi villle ju såklart ha de bäddar som vi hade betalaat för. Detta resulterade i en hel del människor som sov i gångarna direkt på golvet, för det hade tydligen blivit fel för många.

Elefantridning











Den här spindeln var tydligen jättevanlig i det området som vi var i. En kille frågare guiden om den var farlig, då sa han " Ne inte så jättefarlig, men lite farlig". Farlig eller inte, den var äcklig och stor!






Vattnet var kallt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0