Oj oj vad länge sedan..

Ingen uppdatering på över en vecka, tiden springer iväg. Vi har hunnit med en hel del under den här tiden. Sist jag skrev var vi fortfarande i Hua Hin, herre gud, det känns som det var evigheter sedan.

Från Hua Hin åkte vi till Bangkok där vi spenderade fyra heldagar mest bestående av shopping och ätande. Vi var även på Siam Park, ett stort nöjesfält och vattenland. Dock var det i stort sett bara Andreas, jag och en skolklass där, ganska folktomt alltså.. Vi passade även på att besöka Chatuchak marknad och vad ska man säga? Det var STORT och de sålde ALLT.

I Bangkok mötte vi även upp Micke, Git och Thomas. Tillsammans åkte vi upp mot Roi Et där Gits förälderar bor i en liten by. En väldigt speciell upplevelse! Där uppe existerar inte turister och alla tittar på oss vita som om vi kom från en annan planet, haha. Men det var som sagt en upplevelse. Föresten, nämnde jag att INGEN kan engelska (nu ljög jag, läraren i byn kan lika mycket engelska som en svensk 10-åring)! Så hur kommuniserar man? Hmm, kroppsspråk och Git som tolk! Vi tog även en del bilder som jag tänkte dela med mig av, ganska kul att se skillnaden på hur deras respektive vårat liv ser ut, men det blir imorgon eller nått för just nu vill jag bara sova.

Just det, nu är vi i Pattaya, kom hit idag. En väldigt speciell stad kan man säga av det jag sett hittils. Den består mest av fulla ryssar som desperat söker efter ett ligg (förlåt att jag säger så men det är sant) och hur många barer som helst med killar utklädda till tjejer samt oerhört lättklädda tjejer vid strippstänger..
Imorgon blir det stranden om solen nu känner för att vara lite schysst, får se om staden kan visa en annan sida då! God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0