Nedräkning

Då var det 35 dagar kvar tills det är dags att ta tag i sitt liv, på riktigt! Inte speciellt lång tid med tanke på hur många år som gått sedan man började skolan.

Jag kommer fortfarande ihåg första dagen i lekis. Gud, vad nervös jag var. Jag kommer ihåg hur jag höll mamma i handen och mötte alla nya människors blickar. Alla var vi lika spända inför vad som skulle komma. Äntligen var man gammal nog att börja skolan!
Och här står vi nu på tröskeln och väntar på att ta steget ut i livet med alla val och möjligheter framför oss. Hur ska man veta vart livet kommer att ta vägen? Jag har inte en aning om hur mitt liv ser ut om 10 år. Visst har man väl planer, men vem säger att det blir som man tänkt sig?

Idag är det den 6 maj vilket innebär att om en månad samma datum är vi mitt inne i studentveckan. Vi firar att vi har fixat alla de här 13 åren i skolan! Visst är det väl underbart, men jag kan inte riktigt undvika paniken trots allt. Plugg direkt eller vänta? Jobba? Resa? Bara tiden kan bevisa..

Inte ska man väl gå och ha panik över studenten, det ska ju vara något kul. Något man bara upplever EN enda gång i livet och något man alltid kommer att minnas. Jag ska nog trots allt ta vara på den sista tiden i skolan nu, för snart är gymnasiet över föralltid. Inga fler lärare som tjatar om att man måste lämna in en massa arbeten, men inte heller alla vardagliga stunder tillsammans med alla underbara människor.

Jag sa ju att det var den 6 maj idag. Förutom att det är en månad kvar till studentveckan så är det även MALINS FÖDELSEDAG IDAG! Grattis gumman, hoppas du har haft en underbar dag.
 
Kom igen allihopa, nu lever vi livet sista tiden och uppskattar den sista månaden med varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0